Om du inte är nöjd
Skoglunds ambition är att ha marknadens mest nöjda kunder. Det är mycket viktigt för oss att vi lever upp till det vi lovat och att vi agerar inom ramen för de lagar och förordningar som omgärdar vårt arbete. Vårt mål är att ha så få reklamationer som möjligt, men om de dyker upp vill vi se till att lösa dem professionellt och snabbt. Utgångspunkten är alltid vårt gemensamma kundavtal och konsumenttjänstlagen, vilka reglerar kundens och hantverkarens rättigheter och skyldigheter i relation till varandra.
REKLAMATION - Att reklamera innebär att du som kund meddelar oss att du inte godtar den tjänst som vi levererat. Enligt konsumenttjänstlagen har du rätt att reklamera i 10 år på arbete som utförts på fast egendom och 3 år på lösa saker. Mer information om dina och våra rättigheter och skyldigheter finner du bland annat i konsumentverkets publikation Tips till dig som ska anlita hantverkare som finns att ladda ner på Konsumentverkets hemsida.
Reklamera genom formuläret – Vi ber dig skicka in en tydlig beskrivning på vad det är du reklamerar. Ju tydligare beskrivning och bilder du skickar in desto lättare blir det för oss att utvärdera och ta ställning till din reklamation.
Återkoppling – Inom 2 veckor kommer vi att höra av oss till dig för att fördjupa oss i ärendet och samla in den information vi behöver för att kunna ta ställning till reklamationen.
Beslut – Vi delger dig vår bedömning av reklamationen
Håller med till fullo
Håller med till del
Håller inte med
Åtgärd
Vi tar fram tidplan för åtgärdandet av reklamationen och åtgärdar enligt tidplan
Vi tar fram tidplan för åtgärdandet av den del av reklamationen som vi är överens om och åtgärdar enligt planen.
Du som kund beslutar hur du vill gå vidare
Acceptera vår bedömning
Anlita oberoende besiktningsman och bjud in oss att närvara vid besiktningen (www.sbr.se, www.besiktning.nu)
BETALNING – Om du reklamerar har du rätt att hålla inne den del av betalningen som motsvarar vad det kostar att få felet åtgärdat eller arbetet avslutat. Mer information om dina rättigheter att innehålla betalning finner du bland annat i konsumentverkets publikation Tips till dig som ska anlita hantverkare som finns att ladda ner på Konsumentverkets hemsida.
Om vi är överens om reklamationen håller du inne med den slutliga betalningen till dess att vi åtgärdat felet.
Om vi inte håller med om din reklamation kommer vi instruera dig att betala in det slutgiltiga beloppet omgående.
Om vi inte håller med om din reklamation och du väljer att anlita en besiktningsman, fortsätter du att innehålla den slutgiltiga betalningen till dess att besiktningen är genomförd. Besiktningen skall genomföras skyndsamt. Om besiktningen inte genomförts inom 6 veckor från det att vi meddelat att vi inte håller med om reklamationen kommer vi att driva in slutbetalningen.
Om du har frågor eller funderingar kring Skoglunds reklamationsprocess är du varmt välkommen att höra av dig via kontaktformuläret så återkopplar vi till dig.
Formulär
Reklamationen gäller ett pågående projekt alt. Reklamationen gäller ett avslutat projekt